نوای کربلا

نوای کربلا

شعر و دانلود مداحی و تصاویر مذهبی - نیست ما را جز دلی مشتاق دیدار حسین ...
نوای کربلا

نوای کربلا

شعر و دانلود مداحی و تصاویر مذهبی - نیست ما را جز دلی مشتاق دیدار حسین ...

یاامیرالمومنین(ع)



شکسته بالی و با دخترت سخن گفتی

کمی ز غربت خود را برای من گفتی

 

چقدر طعنه شنیدی چقدر دم نزدی

چقدر حرف خدا را به مرد و زن گفتی

 

چقدر حرف دلت را به چاه میبردی

چقدر درد و دلت را به خویشتن گفتی

 

دم غروب سلامی به همسرت دادی

گمان کنم که به زهرا ز آمدن گفتی

 

دلت گرفت پدر یاد مادر افتادی

ز شعله های در و از لگد زدن گفتی

 

یتیم ها که برای تو شیر آوردند

ز بی وفایی این کوفیان به من گفتی

 

تو از شلوغی و ترس از ربودن اطفال

ز سنگ خوردن و سختی رد شدن گفتی

 

سحر به رسم سفارش کنار عباست

فقط حسین حسین و حسن حسن گفتی

 

نوشت بر کفنت جوشنی حسین غریب

تو از وصیت زهرا و پیرهن گفتی

 

ز کشتن نوه هایت ز کشتن پسرت

ز قتلگاه و بدن های بی کفن گفتی

 

تا عمر دارم به پای غمت گریانم یا ارباب


هر روز پای هر محنت گریه می کنم

بر هر هزار زخم تنت گریه می کنم


با نوحه های هر شب تو گریه می کنم

با روضه های دل شکنت گریه می کنم


یعقوب های چشم من از دست رفته اند

از بس برای پیرهنت گریه می کنم


در بین قبرهم کفن کربلا به تن

از داغ جسم بی کفنت گریه می کنم


گاهی شبیه روز دهم سرخ می شوم

بر لحظه به نی شدنت گریه می کنم


ای سوخته ترین بدن زیر آفتاب

بر زخم تاول بدنت گریه می کنم