نوای کربلا

نوای کربلا

شعر و دانلود مداحی و تصاویر مذهبی - نیست ما را جز دلی مشتاق دیدار حسین ...
نوای کربلا

نوای کربلا

شعر و دانلود مداحی و تصاویر مذهبی - نیست ما را جز دلی مشتاق دیدار حسین ...

از من مخواه تابوت با چوب در سوخته

از من مخواه تابوت با چوب در سوخته 

از من مخواه تابوت با گهواره شکسته 

سفره بدون نان تو لطفی ندارد

قدری برای حال و روز خود دعا کن

 الله را بهر شفای خود صدا کن


ای مهربان بانوی من فکر پرت باش

کمتر دعا از بهر این همسایه ها کن


پهلو و بازویت علی را جان به لب کرد

فکری برای اشک چشم مرتضی کن


سفره بدون نان تو لطفی ندارد

برخیز از جا و تنورت را به پا کن


جان حسین و زینبت در آخرین بیت

گوشه نگاهی از کرم بر این گدا کن

 

محمد رضائی

تا داغ این شقایق زخمی نهان شود

جایی برای کوثر و زمزم درست کن
اسما! برای فاطمه مرهم درست کن

تابوت کوچکی که بمیرم درون ِ آن
با چند تخته چوب برایم درست کن

تا داغ این شقایق زخمی نهان شود
تابوتی از لطافت شبنم درست کن

مثل شروع زندگی من و مرتضی
بی‌زرق و برق و ساده و محکم درست کن

از جنس هیزمی که در ِ خانه سوخت، نه
از چند چوب و تخته‌ی مَحرم درست کن

طوری که هیچ خون نچکد از کناره‌اش
مثل هلال لاله کمی خم درست کن

شیخ رضا جعفری

به احترام حسین سه روز مانده به گودال

حسن شدی که غریبی همیشه ناب بماند
رد دو دست ابالفضل روی آب بماند

حسن شدی که سوال غریب کیست درعالم
میان کوچه وگودال بی جواب بماند

حسین نیز غریب است اگرشبیه برادر
ولی بناست بقیع حسن خراب بماند

کمی زغصه ی تورخنه کرده است به بیرون
تفاوت زن چون "جعده" و "رباب" بماند

به احترام حسین سه روز مانده به گودال
بناست زائر تو زیر آفتاب بماند



قسمتی از شعر با نوای حسن خلج