نوای کربلا

نوای کربلا

شعر و دانلود مداحی و تصاویر مذهبی - نیست ما را جز دلی مشتاق دیدار حسین ...
نوای کربلا

نوای کربلا

شعر و دانلود مداحی و تصاویر مذهبی - نیست ما را جز دلی مشتاق دیدار حسین ...

یا ابوالفضل

آسمان تکیه به دستان تو دارد عباس


زیارت نامه آل یاسین

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحیم لا لاَِمْرِهِ تَعْقِلُونَ وَلا مِنْ اَوْلِیاَّئِهِ تَقْبَلُونَ حِکْمَةٌ بالِغَةٌ فَما تُغْنِى النُّذُرُ اَلسَّلامُ عَلَیْنا وَعَلى عِبادِاللَّهِ الصّالِحینَ (سَلامٌ عَلى آلِ یسَّ) اَلسَّلا مُ عَلَیْکَ ی ا د اعِىَ اللَّهِ وَرَبّ انِىَّ آی اتِهِ اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا بابَ اللَّهِ وَدَیّانَ دینِهِ اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا خَلیفَةَ اللَّهِ وَناصِرَ حَقِّهِ اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا حُجَّةَ اللَّهِ وَدَلیلَ اِرادَتِهِ اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا تالِىَ کِتابِ اللَّهِ وَتَرْجُمانَهُ اَلسَّلامُ عَلَیْکَ فى آناءِ لَیْلِکَ وَاَطْرافِ نَهارِکَ اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا بَقِیَّةَ اللَّهِ فى اَرْضِهِ اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا میثاقَ اللَّهِ الَّذى اَخَذَهُ وَوَکَّدَهُ اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا وَعْدَ اللَّهِ الَّذى ضَمِنَهُ اَلسَّلامُ عَلَیْکَ اَیُّهَا الْعَلَمُ الْمَنْصوُبُ وَالْعِلْمُ الْمَصْبُوبُ وَالْغَوْثُ وَالرَّحْمَةُ الْواسِعَةُ وَعْداً غَیْرَ مَکْذوُبٍ اَلسَّلامُ عَلَیْکَ حینَ تَقوُمُ اَلسَّلامُ عَلَیْکَ حینَ تَقْعُدُ اَلسَّلامُ عَلَیْکَ حینَ تَقْرَءُ وَتُبَیِّنُ اَلسَّلامُ عَلَیْکَ حینَ تُصَلّى وَتَقْنُتُ اَلسَّلامُ عَلَیْکَ حینَ تَرْکَعُ وَتَسْجُدُ اَلسَّلامُ عَلَیْکَ حینَ تُهَلِّلُ وَتُکَبِّرُ اَلسَّلامُ عَلَیْکَ حینَ تَحْمَدُ وَتَسْتَغْفِرُ اَلسَّلامُ عَلَیْکَ حینَ تُصْبِحُ وَتُمْسى اَلسَّلامُ عَلَیْکَ فِى اللَّیْلِ اِذا یَغْشى وَالنَّهارِ اِذا تَجَلّى اَلسَّلامُ عَلَیْکَ اَیُّهَا الاِْمامُ الْمَاْموُنُ اَلسَّلامُ عَلَیْکَ اَیُّهَا الْمُقَدَّمُ الْمَاْموُلُ اَلسَّلامُ عَلَیْکَ بِجَوامِعِ السَّلامِ اُشْهِدُکَ یا مَوْلاىَ اَ نّى اَشْهَدُ اَنْ لا اِل -هَ اِلا اللَّهُ وَحْدَهُ لا شَریکَ لَهُ وَاَنَّ مُحَمَّداً عَبْدُهُ وَرَسوُلُهُ لا حَبیبَ اِلاّ هُوَ وَاَهْلُهُ وَاُشْهِدُکَ یا مَوْلاىَ اَنَّ عَلِیّاً اَمیرَ الْمُؤْمِنینَ حُجَّتُهُ وَالْحَسَنَ حُجَّتُهُ وَالْحُسَیْنَ حُجَّتُهُ وَعَلِىَّ بْنَ الْحُسَیْنِ حُجَّتُهُ وَمُحَمَّدَ بْنَ عَلِی حُجَّتُهُ وَجَعْفَرَ بْنَ مُحَمَّدٍّ حُجَّتُهُ وَموُسَى بْنَ جَعْفَرٍ حُجَّتُهُ وَعَلِىَّ بْنَ موُسى حُجَّتُهُ وَمُحَمَّدَ بْنَ عَلِی حُجَّتُهُ وَعَلِىَّ بْنَ مُحَمَّدٍ حُجَّتُهُ وَالْحَسَنَ بْنَ عَلِی حُجَّتُهُ وَاَشْهَدُ اَ نَّکَ حُجَّةُ اللَّهِ اَنْتُمُ الاَْوَّلُ وَالاْ خِرُ وَاَنَّ رَجْعَتَکُمْ حَقُّ لا رَیْبَ فیها یَوْمَ لا یَنْفَعُ نَفْساً ایمانُها لَمْ تَکُنْ آمَنَتْ مِنْ قَبْلُ اَوْ کَسَبَتْ فى ایمانِها خَیْراً وَاَنَّ الْمَوْتَ حَقُّ وَاَنَّ ناکِراً وَنَکیراً حَقُّ وَاَشْهَدُ اَنَّ النَّشْرَ حَقُّ وَالْبَعْثَ حَقُّ وَاَنَّ الصِّراطَ حَقُّ وَالْمِرْصادَ حَقُّ وَالْمیزانَ حَقُّ وَالْحَشْرَ حَقُّ وَالْحِسابَ حَقُّ وَالْجَنَّةَ وَالنّارَ حَقُّ وَالْوَعْدَ وَالْوَعیدَ بِهِما حَقُّ یا مَوْلاىَ شَقِىَ مَنْ خالَفَکُمْ وَسَعِدَ مَنْ اَط-اعَکُمْ فَاشْهَدْ عَلى ما اَشْهَدْتُکَ عَلَیْهِ وَاَ نَا وَلِىُّ لَکَ بَرىٌ مِنْ عَدُوِّکَ فَالْحَقُّ ما رَضیتُموُهُ وَالْباطِلُ ما اَسْخَطْتُموُهُ وَالْمَعْروُفُ ما اَمَرْتُمْ بِهِ وَالْمُنْکَرُ ما نَهَیْتُمْ عَنْهُ فَنَفْسى مُؤْمِنَةٌ بِاللَّهِ وَحْدَهُ لا شَریکَ لَهُ وَبِرَسوُلِهِ وَبِاَمیرِ الْمُؤْمِنینَ وَبِکُمْ یا مَوْلاىَ اَوَّلِکُمْ وَآخِرِکُمْ وَنُصْرَتى مُعَدَّةٌ لَکُمْ وَمَوَدَّتى خالِصَةٌ لَکُمْ آمینَ آمینَ

ترجمه زیارت مبارکه آل یس :

بنام خداوند بخشاینده مهربان ، اینان در امر خداوند تعقل (فکر) نمى کنند و از اولیاى او هم نمى پذیرند. حکمتى رساست . سلام بر ما و بر بندگان صالح خداوند باد.

هرگاه خواستید به سوى خداوند تبارک و تعالى به وسیله ما توجه کنید و به سوى خود ما روى آورید، پس بگوئید چنانچه خداوند بزرگ فرموده است:

(سلام و درود بر خاندان جلیل عصمت و طهارت (سلام الله علیهم اجمعین )

سلام بر او اى دعوت کننده به سوى خداوند و پرورش دهنده عالم وجود و تکامل بخش همه موجودات ، اى حجه بن الحسن .

سلام بر تو اى باب رحمت الهى و اى کسى که تنها راه ارتباط با خداوند و بندگى او هستى و وصول به این هدف فقط در سایه لطف و راهنمائى تو عملى خواهد بود .

سلام بر تو اى حافظ و نگهبان دین خداوند متعال .

سلام بر تو اى جانشین خداوند در روى زمین .

سلام بر تو اى بزرگمردى که یارى کننده حق خداوند، یعنى نصرت بخش ‍ دین خدایى .

سلام بر تو اى حجت خداوند و اى راهنماى همه مردم به آنچه او از بندگانش (چون اطاعت اوامر و ترک نواهى ) خواسته است .

سلام ما بر تو اى مهدى ! اى تلاوت کننده قرآن و اى بیان کننده حقایق و معارف حیاتبخش آن .

سلام بر تو اى ولى عصر و امام زمان در تمام لحظات شب و روز .

سلام و درود بر تو، اى آخرین حجت و فرستاده خداوند که دیگر پس از وجود عزیزت از طرف خداوند کسى به نام پیامبر و امام نخواهد آمد .

سلام بر تو اى فرمانرواى جهان هستى که خداوند از همه بندگان در مورد حکومت و امامت تو پیمان موکد گرفته است .

سلام بر تو اى مصلح جهانى که خداوند به تو وعده و تضمین فرموده است که سلطنت و حکومتت عالمگیر شده ، جهان پس از گسترده شدن ظلم و جور و ستم بر سراسر گیتى ، در سایه حکومت عدالت پرورت ، مشحون و پر از عدل گردد .

سلام بر تو اى پرچم افراشته عدل الهى و حکمت موهوب حق و پناه خلق و رحمت بى نهایت خداوند تبارک و تعالى بر همه جهانیان - و این وعده اى است که قطعا عملى خواهد شد و هرگز در آن خلافى نیست . -

سلام بر تو اى برپادارنده حق ، آنگاه که بدین منظور قیام کنى (و یا در همه حالاتى که به پا خواسته اى.)

سلام بر تو هنگامى که مى نشینى.

سلام بر تو زمانى که به تلاوت و قرائت کتاب خدا و تفسیر و بیان حقایق آن (چه در زمان غیبت و چه هنگام ظهور) مشغولى.

سلام بر تو در آن هنگام که در نماز و قنوت و نیایشى.

سلام بر تو در آن هنگام که رکوع و سجده مى کنى.

سلام بر تو - اى امام عصر! - هنگامى که خداوند را به یگانگى یاد مى کنى و کلمه مقدس (لا اله الا الله ) را بر زبان مبارکت جارى مى فرمائى

سلام بر تو - اى منجى بشریت ! - زمانى که به حمد و ثنا و ستایش الهى و استغفار مشغولى.

سلام بر تو آنگاه که صبح و شام مى کنى.

سلام بر تو در تمام ساعات و لحظات شب و روز.سلام بر درود ما بر تو - اى امام آسمانى و عزیز ما -! که در پناه قدرت بى نهایت خداوند محفوظ خواهى بود.

سلام بر تو اى کسى که مقدم بر تمام عالم و برتر از همه آرزوهایى.

سلام همه جانبه ما بر تو اى حجت منتظر.

اى مولاى من ! شاهد باش که من گواهى مى دهم به خداى یکتا و اینکه خداوندى جز او نیست و براى او شریکى وجود ندارد. و شهادت مى دهم که وجود مقدس رسول اکرم صلى الله علیه و آله بنده و رسول و فرستاده اوست و اینکه تنها او و خاندانش دوست و محبوب خداوند (تبارک و تعالى ) هستند. و گواهى مى دهم که وجود مقدس حضرت امیرالمومنین ، حجت و نماینده خداوند است بر روى زمین و پس از آن حضرت ، فرزندش ‍ حضرت امام حسن علیه السلام و نیز امام حسین علیه السلام و پس از آن حضرت ، فرزندش حضرت على بن الحسین علیه السلام و پس از آن حضرت فرزندش حضرت محمد بن على علیه السلام و پس از آن حضرت فرزندش حضرت صادق علیه السلام و پس از آن حضرت فرزند عزیزش ‍ حضرت موسى بن جعفر علیه السلام و پس از آن بزرگوار فرزند گرامى وى حضرت على بن موسى الرضا علیه السلام و بعد از آن حضرت فرزند عزیزش حضرت جواد علیه السلام و بعد از آن امام عزیز فرزندش حضرت هادى علیه السلام و پس از آن سرور وجود عزیزت تنها حجت و سفیر خداوند متعال در روى زمین هستید.

و گواهى مى دهم که رجعت و بازگشت شما خاندان عصمت و طهارت (سلام الله علیهم اجمعین ) متعاقب امر فرج و ظهور شما حق است و جاى هیچ گونه تردید و شکى نیست . آن هم در روزى که اگر کسى قبلا ایمان نیاورده باشد، دیگر در آن روز ایمان وى نفعى برایش نخواهد داشت . و گواهى مى دهم که روز قیامت و برانگیخته شدن مردگان و حضور در صحراى قیامت براى رسیدگى به اعمال همگان و آنچه که مردم در دنیا انجام داده اند، حق است .

و گواهى مى دهم که صراط و عبور از آن و نیز میزان در قیامت براى سنجش ‍ اعمال مردم حق است . و شهادت مى دهم که بهشت و نعمتهاى آن و جهنم و عذابهاى آن ، همگى حق است (و نیکوکاران به بهشت و بدکاران به دوزخ خواهند رفت .)

اى مولاى من ، اى صاحب الزمان ! شقاوتمند و بدبخت کسى است که با شما مخالفت کند و سعادتمند آن فردى است که از شما فرمان برد. اى (مولاى من !) آنچه را بر آن شاهد و گواه گرفتم ، در نزد خداوند براى من گواهى بده . آرى ، من دوست شما هستم و از دشمنان شما بیزارى مى جویم . (اى مولاى من !) آنچه شما بدان راضى باشید، حق است و آنچه شما نپسندید، باطل و معروف آن چیزى است که شما به آن امر کرده و منکر و ناپسند آن کارى است که شما آن را رد فرموده اید. پس من به خداوند یکتا و بى شریک و به جد شما رسول خدا صلى الله علیه و آله و به جد دیگرتان حضرت امیرالمومنان علیه السلام و به ائمه پس از آن حضرت تا وجود مقدس و عزیز شما ایمان و اعتقاد دارم.

(اى مولاى من و اى مهدى عزیز) من خودم را براى اینکه در خدمت شما با دشمنانتان نبرد کنم آماده مى بینم و علاقه و محبت من مخصوص به شما خاندان رسالت است . خداوند این سعادت را به من ارزانى فرما.

دیگر عناوین این صفحه : یا مهدی  امام زمان  ادعیه های مربوط به امام زمان دعای آل یاسین

دعاى حضرت مهدى علیه السلام

اَللّهُمَّ ارْزُقْنا تَوْفیقَ الطّاعَةِ وَبُعْدَ الْمَعْصِیَةِ وَصِدْقَ النِّیَّةِ وَعِرْفانَ الْحُرْمَةِ وَاَکْرِمْنا بِالْهُدى وَالاِْسْتِقامَةِ وَسَدِّدْ اَلْسِنَتَنا بِالصَّوابِ وَالْحِکْمَةِ وَامْ-لاَْ قُلُوبَنا بِالْعِلْمِ وَالْمَعْرِفَةِ وَطَهِّرْ بُطُونَنا مِنَ الْحَرامِ وَالشُّبْهَةِ وَاکْفُفْ اَیْدِیَنا عَنِ الظُّلْمِ وَالسَّرِقَةِ وَاغْضُضْ اَبْصارَنا عَنِ الْفُجُورِ وَالْخِیانَةِ وَاسْدُدْ اَسْماعَنا عَنِ اللَّغْوِ وَالْغیبَةِ وَتَفَضَّلْ عَلى عُلَماَّئِنا بِالزُّهْدِ وَالنَّصیحَةِ وَعَلَى الْمُتَعَلِّمینَ بِالْجُهْدِ وَالرَّغْبَةِ وَعَلَى الْمُسْتَمِعینَ بِالاِْتِّباعِ وَالْمَوْعِظَةِ وَعَلى مَرْضَى الْمُسْلِمینَ بِالشِّفاَّءِ وَالرّاحَةِ وَعَلى مَوْتاهُمْ بِالرَّاْفَةِ وَالرَّحْمَةِ وَعَلى مَشایِخِنا بِالْوَقارِ وَالسَّکینَةِ وَعَلَى الشَّبابِ بِالاِْنابَةِ وَالتَّوْبَةِ وَعَلَى النِّساَّءِ بِالْحَیاَّءِ وَالْعِفَّةِ وَعَلَى الاَْغْنِیاَّءِ بِالتَّواضُعِ وَالسَّعَةِ وَعَلَى الْفُقَراَّءِ بِالصَّبْرِ وَالْقَناعَةِ وَعَلَى الْغُزاةِ بِالنَّصْرِ وَالْغَلَبَةِ وَعَلَى الاُْسَراَّءِ بِالْخَلاصِ وَالرّاحَةِ وَعَلَى الاُْمَراَّءِ بِالْعَدْلِ وَالشَّفَقَةِ وَعَلَى الرَّعِیَّةِ بِالاِْنْصافِ وَحُسْنِ السّیرَةِ وَبارِکْ لِلْحُجّاجِ وَالزُّوّارِ فِى الزّادِ وَالنَّفَقَةِ وَاقْضِ ما اَوْجَبْتَ عَلَیْهِمْ مِنَ الْحَجِّ وَالْعُمْرَةِ بِفَضْلِکَ وَرَحْمَتِکَ یا اَرْحَمَالرّاحِمینَ


ترجمه دعاى حضرت مهدى علیه السلام : بار خدایا روزى کن ما را توفیق و اطاعت و دورى از نافرمانى و نیت پاک و حرمت گزارى و گرامى دار ما را به رهجویى و استقامت و بگردان زبان ما را به درستگویى و حکمت و پرکن دلهاى ما را به دانش و معرفت و پاک دار شکمهاى ما را از حرام و شبهه ناک و باز دار دست ما را از ستم و دزدى و بر هم نه چشمهاى ما را از هرزگى و خیانت و ببند گوشهاى ما را از سخن بیهوده و بدگویى و تفضل کن بر دانشمندان ما به پارسایى و خیرخواهى و بر دانش آموزان به کوشش و شوق و بر شنودگان به پیروى و پندگیرى و بر بیماران مسلمانان به درمان و آسایش و بر مردگانشان به مهربانى و دلجویى و بر پیرمردان ما به وقار و سنگینى و بر جوانان به بازگشت و توبه و بر زنان به حیاء و پاکدامنى و بر توانگران به تواضع و بخشش کردن و بر فقیران به شکیبایى و قناعت و بر جنگجویان به یارى و پیروزى و بر اسیران به رهایى و آسودگى و بر امیران به عدالت و مهرورزى و بر رعیت به انصاف و خوش رفتارى و برکت ده به حاجیان و زواران در توشه و هزینه و به انجام رسان آنچه واجب کردى بر ایشان از حج و عمره به فضل و رحمتت اى ارحم الراحمین .

دیگر عناوین این صفحه : یا مهدی  امام زمان  یا مهدی ادرکنی ادعیه های مربوط به امام زمان 

در کنار علقمه سروى ز پا افتاده است

در کنار علقمه سروى ز پا افتاده است

 

یا گلى از گلشن آل عبا افتاده است

 

در زمین پر بلاى نینوا با شور و آه

 

ناله جانسوز ادرک یا اءخاه افتاده است

 

شه سوار اسب شد با سر به میدان روى کرد

 

تا ببیند جسم عباسش کجا افتاده است

 

ناگهان از صدر زین افکند خود را بر زمین

 

دید بسم الله ! ز قرآن جدا افتاده است

 

پاره قرآن ببوسید و پى اصلش دوید

 

مصحف ناطق کجا یارب ز پا افتاده است ؟!

 

تا کنار نهر علقم ، بوى عباسش کشید

 

دید اندر خاک و خون قد رسا افتاده است

 

کرده در دریاى خون ماه بنى هاشم افول

 

تشنه لب ، سقا ز جور اشقیا افتاده است !

 

دست خود را بر کمر بگرفت و آهى بر کشید

 

گفت پشت من ز هجرانت دو تا افتاده است

 

خیز و بر پا کن لوا، ابى ببر در خیمه ها

 

از عطش بنگر چه شورى خیمه ها افتاده است

 

هر چه شه نالید، عباسش ز لب لب برنداشت

 

دید مرغ روح او سوى سما افتاده است

 

شه به سوى خیمه با پاى پیاده رهسپار

 

در حرم شد؛ دید افغان و نوا افتاده است

 

گفت پس جسم برادر را برم اندر حرم

 

دید هر عضوى ز اعضایش جدا افتاده است

 

جمله مى گفتند: سقا - اى پدر جان - دیر کرد

 

بر سر سقاى ما بابا چه ها افتاده است ؟

 

حال زینب را بگو (علامه ) از شه چون شنید

 

دست عباس علمدارش جدا افتاده است

 دیگر عناوین این صفحه : عباس یا عباس  ابوفاضل یا ابوفاضل ابالفضل یا ابالفضل کاشف الکرب حضرت ابوالفضل العباس علیه السلام  قمر بنى هاشم باب الحوائج  طیار  الشهید  العبدالصالح  السقاء سپهسالار حامى الظعینه المستجار قهرمان علقمى پرچمدار علمدار حسینیل کربلا